12 Sep 2022  |  Radar

Radar | Vol. 7

Ξύλο, μέταλλο, γυαλί, μάρμαρο και ανακυκλωμένο πλαστικό είναι τα υλικά που αναδεικνύονται από τα αντικείμενα του έβδομου τεύχους του Radar.
post image

006 Lounge Chair – Max Lamb για το Vaarnii

Στόχος αυτής της νέας εταιρείας επίπλων είναι ο σχεδιασμός λειτουργικών και ανθεκτικών αντικειμένων, συνδυάζοντας τοπικές τεχνικές κατασκευής με τη σύγχρονη τεχνολογία και επιλέγοντας ως υλικά φυσικά στοιχεία που βρίσκονται σε αφθονία στη Φινλανδία. Ολόκληρη η πρώτη συλλογή κατασκευάζεται από ξύλο πεύκου. Το κάθισμα του Max Lamb είναι ογκώδες, με ξεκάθαρες μπρουταλιστικές επιρροές, και προέκυψε μετά τη μελέτη των ιδιοτήτων του ξύλου. Ο σχεδιαστής έχει ακολουθήσει μια διαφανή διαδικασία κατασκευής, και το αντικείμενο μοιάζει με μαθηματικό μοντέλο.

Concept by: Max Lamb

Photo by: Jussi Puikkonen, Styling by: Connie Hausser


Quasar – Samy Rio για το Petite Friture

Αυτό το μικρό φωτιστικό δεν είναι απλώς ένα gadget για ορειβάτες και πεζοπόρους. Το «Quasar» είναι κατασκευασμένο από ανοδιωμένο αλουμίνιο, με τέτοια τεχνική ώστε να αντέχει στις συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος αλλά και σε διάρκεια χρόνου, ενώ είναι πλήρως ανακυκλώσιμο. Η μπαταρία που το τροφοδοτεί με φως, καθώς και το μακρύ σχοινί που έχει σχεδιαστεί ως απόληξη του αντικειμένου, το καθιστούν φορητό. Βέβαια, ο minimal σχεδιασμός του σε συνδυασμό με τον νομαδικό του χαρακτήρα μπορούν να κάνουν το φωτιστικό ιδανικό ακόμη και για το καθιστικό μιας κατοικίας.

Concept by: Samy Rio

Photo by: Samy Rio, Petite Friture


ULU Group – Ara Thorose

Ισορροπώντας μεταξύ της γλυπτικότητας και της ανθρώπινης κλίμακας, ο Ara Throrose, ένας νέος Αρμένιος - Αμερικανός designer που δραστηριοποιείται στο Brooklyn, συνέλαβε το concept της σειράς «ULU Group» ως μια πάλη μεταξύ της κυκλικής και της τετράγωνης φόρμας. Η σειρά επίπλων του περιλαμβάνει ένα σκαμπό, δύο ξεχωριστά αναπαυτικά καθίσματα και ένα τραπεζάκι με γυάλινη επιφάνεια. Το κάθε αντικείμενο κατασκευάζεται από έναν χαλύβδινο σκελετό κυλινδρικής διατομής επενδυμένο με αφρό πολυουρεθάνης, ο οποίος σχηματίζει γωνίες τύπου «L» και «U», εξ ου και το όνομα της collection.

Concept by: Ara Thorose

Photo by: Se Yoon Park


Fontainebleau Collection - José Lévy για το Serax

Ο Γάλλος designer José Lévy συναρπάζεται από την ανθρώπινη ψυχή και τη σχέση της με το γύρω περιβάλλον, και συχνά συνδέει τις αναμνήσεις του με τη φαντασία του για να δημιουργήσει έπιπλα, αντικείμενα και installations. Η παρούσα συλλογή αποτελείται από έπιπλα κήπου που ο ίδιος σχεδίασε για το εξοχικό του κοντά στο Fontainebleau, και εξυπηρετούν τις λειτουργίες της ξεκούρασης, του παιχνιδιού, του φαγητού και της δουλειάς. Το υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί είναι το ατσάλι σε σκούρα πράσινη απόχρωση, ώστε το έπιπλο να ενσωματώνεται στη φύση. Όλες οι ατσάλινες επίπεδες επιφάνειες είναι διάτρητες, ώστε να προσδίδουν στο αντικείμενο ελαφρότητα, αλλά και να δημιουργούν ένα παιχνίδι με τις σκιές.

Concept by: José Lévy

Photo by: Serax


bFRIENDS – Pearson Lloyd για το Bene

Με τη χρήση ενός τρισδιάστατου εκτυπωτή, οι Luke Pearson και Tom Lloyd, μαζί με το Bene και την 3D print startup Batch.Works στο Λονδίνο, λανσάρουν αυτά τα πολύχρωμα αντικείμενα ως αξεσουάρ για το σπίτι και το γραφείο. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται από ανακυκλωμένα και χρησιμοποιημένα βιοπλαστικά, ενώ, μετά το πέρας της χρήσης τους, τα αντικείμενα μπορούν να επιστραφούν στην εταιρεία ώστε να ανακυκλωθούν εκ νέου και να μετατραπούν σε νέα προϊόντα. Η συλλογή περιλαμβάνει μολυβοθήκες, βάσεις για εργαλεία, δίσκους, κρεμάστρες και πολλά άλλα είδη, που δεν προσπαθούν να κρύψουν -στην αισθητική τους- την αυτοματοποιημένη κατασκευή υπό τη μορφή διαδοχικών στρώσεων υλικού.

Concept by: Pearson Lloyd

Photo by: Alex Sarginson


RCP2 Chair – Jane Atfield επανακυκλοφορία για το Emma Scully Gallery

Πριν από 30 χρόνια, η Jane Afield έγινε μια από τις πρώτες δημιουργούς παγκοσμίως που καταπιάστηκαν με τα ανακυκλωμένα πλαστικά ως πρώτη ύλη για ένα furniture design. Φέτος, με αφορμή την επέτειο της κυκλοφορίας της καρέκλας «RCP2», το Emma Scully Gallery στη Νέα Υόρκη επανακυκλοφορεί την καρέκλα με κάποιες διαφοροποιήσεις. Η απλή και λειτουργική ογκοπλασία της έχει διατηρηθεί στο ακέραιο, αλλά δημιουργήθηκαν νέες χρωματικές παλέτες καθώς και ένα τραπέζι. Η designer από την Αγγλία προωθεί δυναμικά την επανάχρηση πόρων στον σχεδιασμό, μέσα από το «Made of Waste», το studio που η ίδια έχει δημιουργήσει.

Concept by: Jane Atfield

Photo by: Sean Davidson


Vase Sculptures - Lætitia Jacquetton

Με επίδραση από την ιαπωνική αισθητική, αρχιτεκτονική και χειροτεχνία, η Γαλλίδα δημιουργός Lætitia Jacquetton κατασκευάζει εδώ και χρόνια αυτά τα μοναδικά δοχεία στο Murano της Βενετίας αλλά και σε εργαστήρια στο Παρίσι. Στο design της συνδυάζονται η αγάπη της για τη φύση και η τεχνική του φυσητού γυαλιού. Το αποτέλεσμα είναι λεπτά, ρευστά βάζα που εναρμονίζονται πάνω σε πέτρες που η ίδια η δημιουργός έχει συλλέξει. Είναι ένας διάλογος που αλλάζει συνεχώς, ανάλογα με το περιεχόμενο του δοχείου, και αναδεικνύει όσο τίποτα άλλο τη γεωμετρία του φυσικού στοιχείου.

Concept by: Lætitia Jacquetton

Photo by: Linus Ricard


Le Bambole (50th Anniversary Edition) - Mario Bellini για το B&B Italia

Το 1972, η κυκλοφορία της πολυθρόνας του Mario Bellini είχε προκαλέσει αίσθηση, αφού ήταν ένα έπιπλο από το οποίο, φαινομενικά, έλειπε ένας σκελετός στήριξης αλλά και η κατεστημένη επίσημη αισθητική της εποχής. Φέτος, η συλλογή που περιλαμβάνει αυτή την πολυθρόνα ξαναβγήκε στην αγορά ανανεωμένη, με πιο άνετα και οικολογικά έπιπλα. Έτσι, χρησιμοποιήθηκε ελάχιστη ποσότητα πολυουρεθάνης για τον αφρό, δηλαδή το «γέμισμα» του καθίσματος, ενώ το ύφασμα του καλύμματος, που αποτελείται από ανακυκλωμένο πλαστικό, φέρει μονόχρωμους τόνους αλλά και φλοράλ μοτίβα.

Concept by: Mario Bellini

Photo by: B&B Italia


Ruins Coffee Table- Sebastian Errazuriz

Ο Sebastian Errazuriz έχει αναγνωριστεί διεθνώς για το design του, που θολώνει τα όρια ανάμεσα στη σύγχρονη τέχνη, τη χειροτεχνία και τη λειτουργικότητα. Για το state-of-the-art τραπεζάκι «Ruins» έχει χρησιμοποιήσει μάρμαρο, αυτούσιο αλλά και τη σκόνη του, γυαλί και ατσάλι, σε μια προσπάθεια να αποτυπωθούν σε ένα έπιπλο καθημερινής χρήσης όλα τα συναισθήματα που βιώνει κάποιος όταν συναντά ένα ερείπιο. Για την κατασκευή των «κτερισμάτων» χρησιμοποιήθηκαν τρισδιάστατοι εκτυπωτές.

Concept by: Sebastian Errazuriz

Photo by: Sebastian Studio

Gallery

Tags

Προτεινόμενα Άρθρα

Image represents Radar | Vol. 9...
9 Nov 2022  |  Radar
Radar | Vol. 9
Image represents Radar | Vol. 8...
7 Oct 2022  |  Radar
Radar | Vol. 8
Image represents Radar | Vol. 6...
20 Jul 2022  |  Radar
Radar | Vol. 6
Image represents Radar | Vol. 5...
17 Jun 2022  |  Radar
Radar | Vol. 5