11 Jan 2023  |  Radar

Radar | Vol. 11

Η ομάδα μας συγκέντρωσε τα αντικείμενα που μας κέντρισαν το ενδιαφέρον για αυτό τον μήνα.
DS.WRITER: 
Vasilis Xifaras
post image

Shiny Chair – Supaform

Ο Maxim Scherbakov, ιδρυτής του studio Supaform, περιγράφει το design του ως εντυπωσιακό και ασυνήθιστο, συχνά θολώνοντας τα όρια ανάμεσα στα τρισδιάστατα renders και την πραγματικότητα. Αυτή είναι η αισθητική που αναπαράγει μέσω της καρέκλας «Shiny», αν και αυτή τη φορά απουσιάζουν τα φανταχτερά χρώματα. Το μοναδικό υλικό που χρησιμοποιείται είναι το ανοξείδωτο ατσάλι, σε καμπύλες αλλά και επίπεδες επιφάνειες, συνδέοντας την αυστηρή γεωμετρία του υλικού με τις φυσικές φόρμες. Χαρακτηριστικό είναι το κυματοειδές κάθισμα της καρέκλας που έρχεται σε αντίθεση με τα κατακόρυφα λεπτά πόδια. Να σημειωθεί ότι η καρέκλα «Shiny» δημιουργήθηκε για το «Collectible» design fair που γίνεται κάθε χρόνο στις Βρυξέλλες.

Concept by: Supaform

Photo by: Supaform


«Design by Nature» Collection – Front & Moroso

Το research-based design αποτελεί προτεραιότητα για τις Anna Lindgren και Sofia Lagerkvist του Σουηδικού studio Front. Η σειρά καθιστικών «Design by Nature» αποτελεί μια πολυετή προσπάθεια κατανόησης του φυσικού περιβάλλοντος ενός οργανισμού, αλλά και ένα δυναμικό concept που εκμεταλλεύεται τα ψυχολογικά οφέλη της επαφής τού ανθρώπου με τη φύση, βάζοντας τη φύση μέσα στον χώρο. Έτσι, φυσικά τοπία αποτυπώνονται με ακρίβεια πάνω στα ανάγλυφα έπιπλα, όχι μόνο ως διαστάσεις και εικόνες αλλά και ως ατμόσφαιρες και εμπειρίες, με τη βοήθεια σύγχρονων μέσων όπως είναι η τρισδιάστατη σάρωση, αλλά και παραδοσιακών όπως είναι η ύφανση.

Concept by: Front & Moroso

Photo by: Alessandro Paderni, Front


Curve lighting– Front για το Zero

Η μορφή αυτών των φωτιστικών αποτελεί μια μεθερμηνεία του κλασικού πράσινου φωτιστικού «Clerks», κάτι που συνέβη με αφορμή την ανάθεση του σχεδιασμού των νέων φωτιστικών για τη Βιβλιοθήκη Τέχνης στο Nationalmuseum. Πρόκειται για μια σειρά φωτιστικών που μοιάζουν σα να μεγαλώνουν συνεχώς και να εναρμονίζονται με το περιβάλλον τους, σαν μανιτάρια ή φυτά. Στη συλλογή περιλαμβάνονται φωτιστικά δαπέδου, οροφής και επιτραπέζια, με καπέλα από πράσινο ή λευκό γυαλί, καθώς και με μεταλλικά καπέλα σε διάφορες αποχρώσεις.

Concept by: Front

Photo by: Front


Bloc Studios X Tableau – Bloc Studios & Tableau

Τα Bloc Studios ιδρύθηκαν στην Ιταλία το 2014, από τους Sara Ferron Cima και Massimo Ciuffi, με στόχο τη δημιουργία ενός λειτουργικού design χρησιμοποιώντας ακατέργαστα πετρώματα -κυρίως μάρμαρο-, και με έμφαση στις διεθνείς συνεργασίες. Αυτή τη φορά, μαζί με το Tableau συνδύασαν την αγάπη για τον μπρουταλισμό, σε αυτά τα βάζα που αποτελούνται από μια μαρμάρινη βάση και έναν χαλύβδινο σωλήνα. Το κάθε κομμάτι μάρμαρο είναι μοναδικό, και υποδέχεται τον σωλήνα χωρίς αυτός να συγκολλάται επάνω στο πέτρωμα. Με αυτό το σχέδιο αναδεικνύεται η μοναδικότητα του μαρμάρου, αλλά και η λειτουργικότητα που εύκολα μπορεί να αποδοθεί σε αυτό.

Concept by: Bloc Studios, Tableau

Photo by: Michael Rygaard


Bohemia Lamp – Joan Gaspar για το Marset

Ο Ισπανός σχεδιαστής προτιμά τα απλά, διαχρονικά σχέδια, που διέπονται από πολύπλοκες διαδικασίες σκέψης σχετικά με τη φόρμα, το χρώμα και το υλικό. Το φωτιστικό οροφής «Bohemia» συνδυάζει δύο ενωμένα σχήματα, ενώ αναδεικνύει το υλικό από το οποίο κατασκευάζεται, που είναι το πολυκαρβονικό, και όχι το φυσητό γυαλί όπως θα νόμιζε κανείς. Η δυναμική αυτή γεωμετρία εντείνεται από τη μονοχρωμία, που έρχεται σε αντίθεση με το λευκό εσωτερικό, που βοηθά στη διάχυση του φωτός προς τα κάτω και προς τα πάνω. Έτσι, δημιουργείται ένα αρμονικό παιχνίδι μεταξύ φωτός και σκίασης.

Concept by: Joan Gaspar

Photo by: Dani Pujalte | Set Design by: Josefina Sierra Guzmán


Metamorphic Rock GLOSSY – Objects of Common Interest

Το διεθνώς αναγνωρισμένο design studio από την Ελλάδα και την Αμερική δημιουργεί εγκαταστάσεις που δίνουν έμφαση στην εμπειρία του ανθρώπου, μέσα από αντικείμενα – γλυπτά με ιδιαίτερη υλικότητα. Το συμπαγές σκαμπό «Metamorphic Rock» είναι χαρακτηριστικό για τον ανομοιόμορφο όγκο του αλλά και τη διαφάνειά του, μια αρχιτεκτονική ποιότητα που παραπέμπει στο τοπίο της Μεσογείου. Η υφή του «βράχου» είναι μαλακή, προσκαλώντας τον χρήστη να αναπαυθεί πάνω του. Για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα, το σκαμπό είναι κατασκευασμένο από τζελ που σταθεροποιείται μέσα σε μήτρες. Η ατμόσφαιρα που αποδίδει αυτό το αντικείμενο σε έναν χώρο μπορεί να μεταβάλλεται συνεχώς λόγω της διαφάνειάς του, ανάλογα με το πόσο κοντά τοποθετείται σε μια πηγή φωτός.

Concept by: Objects of Common Interest

Photo by: Piercarlo Quecchia - DSL Studio


Morf Scultpure –Øfstedal Eng για το ferm LIVING

Αυτό το γλυπτό εμπνέεται τη σιλουέτα του από τα οργανικά σχήματα που συναντιούνται στη φύση, αλλά και τον μυστικισμό του περιβάλλοντος αυτού. Το «Morf» είναι όμως ένα λειτουργικό αντικείμενο, αφού χρησιμεύει ως στήριγμα βιβλίων, και είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο μείγμα κασσίτερου. Η Νορβηγή σχεδιάστρια αντικειμένων και γλύπτρια Anna Maria Øfstedal Eng πειραματίζεται με τα όρια γλυπτικής και λειτουργικότητας στις δημιουργίες της, και, κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους, αφήνει το υλικό να την καθοδηγήσει σε σχέση με τη μορφή που θα λάβει το κάθε μοναδικό αντικείμενο.

Concept by: Anna Maria Øfstedal Eng

Photo by: Boga Studio


Glyph – The New Raw για το 2023 Eleusis European Capital of Culture

Από το 2015, στόχο του research & design studio αποτελεί η επανάχρηση απορριμμάτων μέσα από ένα λειτουργικό, για τον δημόσιο χώρο, σχέδιο. Τα καθιστικά «Glyph» χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη το πλαστικό, που λαμβάνει μορφή μέσω των ρομποτικών βραχιόνων τρισδιάστατων εκτυπωτών. Ο όγκος τους παραπέμπει στα αρχαία κτιριακά κατάλοιπα, ενώ προσδίδεται μια αίσθηση κίνησης και παιχνιδιού στον δημόσιο χώρο. Στις πλευρές κάθε καθιστικού έχουν χαραχτεί σκίτσα που δημιούργησαν μαθητές από σχολεία της Ελευσίνας, όπου και οι δημιουργοί ελπίζουν ότι θα καταφέρουν να ενεργοποιήσουν κενούς χώρους μέσω του βιώσιμου design τους.

Concept by: The New Raw

Photo by: Alina Lefa


Lesvos Bench – Koukos de Lab

Το design lab «Koukos» δανείζεται το όνομά του από το βουνό στο οποίο βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του, στο Μεγαλοχώρι της Λέσβου. Ο Χρήστος Βερβέρης και η Ειρήνη Μουτσογιάννη στοχεύουν στη διερεύνηση των δυνατοτήτων που έχει η ελιά και ό,τι απομένει από αυτή κατά την ελαιοπαραγωγή, στο design. Έχουν αναπτύξει ένα υλικό το οποίο βασίζεται στον πυρήνα της ελιάς αλλά και το κουκούτσι, εξού και η ονομασία «Koukoutsi eco-material». Στη δημιουργία τους «Lesvos Bench», το κάθισμα κατασκευάζεται από αυτό το υλικό, ενώ επαναφέρεται μια χαμένη τυπολογία από ένα χωριό όπου στερεύει η ζωή.

Concept by: Koukos de Lab

Photo by: Mike Aikaterinis

Tags

Προτεινόμενα Άρθρα

Image represents Radar...
18 Jan 2024  |  Radar
Radar
Image represents Radar...
14 Dec 2023  |  Radar
Radar
Image represents Radar...
23 Nov 2023  |  Radar
Radar
Image represents Radar...
16 Oct 2023  |  Radar
Radar