11 Apr 2022  |  Opinions,Case Study

Telfar: Μόδα για όλ@

Το brand προωθεί μια περισσότερο άφυλη λογική στον σχεδιασμό των ρούχων του, την οποία υπογραμμίζει το μότο: “Δεν είναι για σένα- είναι για όλ@”.
post image
Πηγή Κεντρικής Εικόνας: culted.com


Παρά την ανοιχτότητα που επιδιώκεται -και συχνά επιτυγχάνεται- τα τελευταία χρόνια αναφορικά με το φύλο και τις εκφράσεις του, είναι ακόμα αρκετά εμφανές το γεγονός πως οι διαχωρισμοί υφίστανται. Για την απαλοιφή τους χρειάζεται μια συστηματική τριβή με το θέμα, μια συνεχόμενη ενημέρωση και, φυσικά, διάθεση. Η κατανόηση και η ενημέρωση περί της μη δυαδικότητας του φύλου βρίσκεται ακόμα σε πολύ πρώιμο στάδιο, καθιστώντας έτσι δύσκολη την προσβασιμότητα των ατόμων αυτών σε αγαθά και υπηρεσίες, στις οποίες το φύλο δεν νοείται ως κάτι το αυτονόητο.

Ο χώρος της μόδας, άμεσα συνδεδεμένος με την έκφραση φύλου, αποτελεί έναν χώρο εντός του οποίου γίνονται οι σημαντικότερες διακρίσεις. Για τον λόγο αυτόν, είναι καίριο να γίνει αναφορά στο brand TELFAR, το οποίο προσπαθεί, ανάμεσα σε άλλα, να καταρρίψει διακρίσεις και στερεότυπα τέτοιου είδους. Το brand προωθεί μια περισσότερο άφυλη λογική στον σχεδιασμό των ρούχων του, την οποία υπογραμμίζει το μότο: “Δεν είναι για σένα- είναι για όλ@”. 

Telfar Fall 2020 menswear | Πηγή Εικόνας vogue.com


Οι σειρές τους, οι οποίες βασίζονται στην gender-fluid αντιμετώπιση του σώματος, απαρτίζονται από κομμάτια τα οποία δεν τονίζουν ούτε υπονοούν το βιολογικό φύλο του ατόμου που τα επιλέγει. Ο σχεδιαστής μόδας και ιδρυτής του brand Telfar, Clemens, προσπαθεί να διαδώσει αυτόν τον τρόπο σκέψης και σχεδιασμού, με στόχο να αλλάξει τη βιομηχανία της μόδας. Με πείσμα διεκδικεί το δικαίωμα του ατόμου να επιλέγει τον τρόπο με τον οποίο θα φοράει τα ρούχα του και τα αξεσουάρ του, αντιστεκόμενος στην παραδοσιακή λογική η οποία θέλει το ρούχο να υποδεικνύει στο άτομο τον τρόπο που πρέπει να φορεθεί, αφαιρώντας του έτσι την αυτονομία έκφρασης, ενώ, τέλος, κάνει μια καθημερινή διαδικασία, την ένδυση, αχρείαστα δύσκολη. Επιπλέον, το brand προωθεί έναν σχεδιασμό ανθεκτικό, οικολογικό και βιώσιμο, επιλέγοντας υλικά όπως το 100% vegan δέρμα. Είναι σαφές πως η TELFAR προσπαθεί να εκδημοκρατήσει την ένδυση και την εργασία, και να παρατείνει τη “ζωή” στον πλανήτη.

Συγκεκριμένα, η ιδέα τής πολυχρηστικής εμβληματικής τσάντας του brand προέκυψε στον Λιβανο-Αμερικάνο σχεδιαστή Clemens, όταν πρόσεξε πως η χάρτινη τσάντα του super market, και γενικότερα η τσάντα αγορών, είναι οικολογική και unisex. Έτσι, το 2014 η τσάντα TELFAR κάνει το ντεμπούτο της, όπως και το ίδιο το brand, και μόλις το 2017 η ίδια τσάντα κερδίζει το βραβείο τής CFDA/Vogue Fashion Fund, το οποίο αναλογεί σε $400,000. Με το ποσό αυτό σχεδιάζονται, δημιουργούνται και προωθούνται περισσότερες τσάντες, μεγαλώνοντας την εμβέλεια του brand. 

Μαύρα μοντέλα ποζάρουν για την καμπάνια, προωθώντας για ακόμα μια φορά τη διαφορετικότητα, τη δημοκρατία και την προσβασιμότητα στη μόδα, επιτυγχάνοντας έναν συνδυασμό υψηλού σχεδιασμού με φονξιοναλιστικές αναφορές, προϊόντα με μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα και, τέλος, απολύτως άφυλα αξεσουάρ που δεν δεσμεύουν το άτομο και δεν το περιορίζουν. Έτσι, τα κομμάτια της TELFAR απευθύνονται, όπως δηλώνει και το μότο τους, σε όλα τα άτομα, και στοχεύουν στη δημιουργία μιας νέας παράδοσης στον χώρο της μόδας, η οποία θα χαρακτηρίζεται από τη συμπερίληψη και την αποδοχή, και όχι από τη διαιώνιση μιας περιθωριοποίησης.

Telfar shopping bag | Πηγή Εικόνας newsgroove.co.uk


Πηγές:

https://www.newyorker.com/magazine/2020/03/16/telfar-clemens-mass-appeal

https://shop.telfar.net

https://www.vogue.com/article/telfar-clemens-shopping-bags-frenzy

https://www.wmagazine.com/story/telfar-fashion-video


Tags

Προτεινόμενα Άρθρα

Image represents Olivetti: Η ιστορία της εμβλημ...
16 Aug 2022  |  Opinions,Case Study
Olivetti: Η ιστορία της εμβληματικής εταιρείας φορητών γραφομηχανών που καθ...
Image represents “Luck and Sex. That’s all”: Η ...
11 Jul 2022  |  Opinions,Case Study
“Luck and Sex. That’s all”: Η πρόσφατη έκθεση-φόρος τιμής στον Paolo Palluc...
Image represents Ευαισθητοποίηση ή κοινωνική έν...
27 Jun 2022  |  Opinions,Case Study
Ευαισθητοποίηση ή κοινωνική ένταξη μέσω του design;